South Beach Dieet

Afvallen met het koolhydraatarme South Beach dieet

Over Het South Beach dieet

Op deze website vind je informatie over het South Beach Dieet. Eigenlijk is het geen dieet maar een levenswijze. Het is een gewichtsverliesplan dat zich richt op het eten van voeding met goede koolhydraten en goede vetten en waarbij je leert leven zonder foute koolhydraten en foute vetten. Je verliest hierdoor niet alleen gewicht maar je leeft ook veel gezonder!

Je hoeft bij het South Beach Dieet niet op calorieen te letten, je mag net zo veel eten tot je verzadigd bent en mag gewoon een tussendoortje. Je hoeft dus niet met een hongerig gevoel rond te lopen. Als je de foute koolhydraten en foute vetten maar links laat liggen. Je hoeft geen honger te hebben, je moet zelfs eten!

Het South Beach Dieet is ontwikkeld door Arthur Agatson, een bekende Amerikaanse cardioloog die in zijn praktijk zag dat veel van zijn patienten door hun eetpatroon te zwaar waren. Daardoor liepen zij een groot risico op hart- en vaatziekten en hadden vaak zelfs een vorm van diabetes ontwikkeld. Omdat hij ontdekte dat er geen betrouwbare dieten zijn die ook op de lange termijn werken en vol te houden zijn, ontwikkelde Agatson zelf een dieet: het South Beach Dieet.

Het dieet bestaat uit drie fases. In de eerste fase die twee weken duurt val je 3,5 tot 6 kilo af. De tweede fase duurt tot je op je streefgewicht bent en de derde fase, de levenswijze, blijf je de rest van je leven.
Lees meer over de drie fasen…